Per tant, les imatges vectorials no es dibuixen pixel a pixel, sino que es formen a partir de vectors, objectes formats per una sèrie de punts i línies rectes o corbes definides matemàticament.
Per exemple, una linia es defineix en un mapa de bits mitjançant les propietats de cada un dels pixels que la formen, mentre que un grafic vectorial es dibuixa per la posició del seu punt inicial i final, i una funció que descriu el camí entre ells.
Un cercle es defineix vectorialment per la posició del seu punt central (x,y) i pel seu radi.
Cada vector en un gràfic vectorial té linia de contorn, amb un color i una amplada determinats, i pot estar farcit d'un color o ser transparent. Les caracteristiques del traç de contorn es poden canviar en qualsevol moment.
Les imatges vectorials s'emmagatzemen com una llista que descriu cada un dels seus vectors components, la seva posició i propietats.En el cas de la resolució, els gràfics vectorials són independents de la resolució, ja que no depenen d'una retícula de pixels donada. Per tant tenen la màxima resolució que permet el format en el qual s'enmagatzema.
· Exemple de imatge vectorial enmagatzemada en un arxiu SWF (flash) incrustada en un document HTML:
La introducció d'objectes vectorials com el flash a les pàgines web va suposar un avenç considerable, ja que permeten incloure gràfics de tamany modificable sense pèrdua de qualitat, molt útils en logotips, plans, diagrames, etc.
Com a exemple, si es fa click a la imatge superior amb el botó dret del ratolí i se selecciona "Aumentar" (Zoom In) o "Reducir" (Zoom Out), aquesta cambiará de tamany conservant les seves caracteristiques visuals.
No hay comentarios:
Publicar un comentario